ditt personliga back-office
En Virtual Executive Assistant eller VEA är en person med ansvar för allt, förutom att vara ”client facing”. Titeln har många olika benämningar: chefsassistent, Executive assistant, Administrative Assistant, Personal Assistant, projektkoordinator för att nämna några. Det jobbet innebär är att jag tar hand om ert back-office och avlastar företagets administrativa uppgifter – på distans eller på plats hos er.
Som VEA varierar arbetsuppgifterna från dag till dag och det ställer höga krav på stor flexibilitet och vana av att arbeta med flera saker samtidigt.
Att vara virtual executive assistant innefattar också rollen som projektledare/assistent inom små och stora projekt såväl interna som externa. Jag kan också gå in som eventkoordinator och planera och genomföra era fysiska och digitala event.
- Upprättande av presentationsmaterial
- Skriva agenda/minnesanteckningar/protokoll från samtliga mötesformer
- Uppföljning av fakturor
- Förbereda klientavtal
- Ärendehantering
- Dokumenthantering
- Ansvara för komplex kalender- & mailhantering
- Boka, organisera & koordinera interna-/externa möten
- Resebokningar
- Utläggsrapportering
- Uppdatera uppdragslista och beslutsdokument
- Förbereda och sammanställa mötesunderlag
- Avlasta med löpande administrativa uppgifter
- Upprätta material till ledningsgrupper & styrelser